Világszínvonalú kézművességnek nevezte a Le Monde című napilap hétfő délután megjelent kritikájában Eötvös Péter Szerelemről és más démonokról című operáját, amelynek franciaországi bemutatóját a szerző vezényletével a strasbourgi Festival Musica keretében tartották.
(MTI) - A mértékadó francia liberális napilap kritikusa szerint mindenki nagyon sokat várt az eredetileg az angliai Glyndebourne Fesztiválon 2008 nyarán bemutatott produkciótól, de még többet magától a Három nővér, az Angels is America, a Balkon vagy a Lady Sarshina zeneszerzőjétől. A szeptember 25-i strasbourgi premieren Frédéric Mitterrand kulturális miniszter a lapnak elárulta, hogy ő eddig nem ismerte Eötvös Péter munkásságát, "de a meglepetés annál kellemesebb volt".
"Pedig a magyar zeneszerző egyáltalán nem ismeretlen Franciaországban, ahol 1979 és 1991 között Pierre Boulezt követte az Ensemble Intercontemporain zeneigazgatói székében. Tíz éve pedig az operaszerzők krémjéhez tartozik, Philippe Boesmanshoz, Salvatore Sciarrinóhoz, John Adamshoz vagy Pascal Dusapinhez hasonlóan" - hangsúlyozta a Le Monde.
Marie-Aude Roux kritikus szerint a Szerelemről és más démonokról a világszínvonalú kézművességhez hasonlítható: szakít a vokális zeneszerzés minden eddig ismert formájával, a nagyon gondosan kidolgozott hangszerelés tudományosságával és különösen a hatalmas érzékiséget sugárzó lassú részeknél a hallgatónak az az érzése, hogy Eötvös - aki a Strasbourgi Filharmonikusok élén maga dirigálta a bemutatót - a helyszínen, szobrászként formálja a partitúrát, teljesen érthetővé varázsolva azt.